Du har reklamationsrätt om produkten är skadad, om produkten inte stämmer överens med beställd produkt eller om produkten har synliga eller dolda fel.
Reklamationer skall anmälas till oss inom skälig tid från det att felet upptäckts eller borde ha upptäckts. Reklamation som sker inom 2 månader från att du mottagit produkten anses alltid inom skälig tid.
Gör alltid en mottagningskontroll, en visuell inspektion, av din beställning direkt vid leverans för att upptäcka eventuella felaktigheter, fraktskador eller liknande. Synliga skador ska anmälas direkt på utlämningsställe eller till chaufför. Säkerställ alltid att skadan/skadorna noteras samt signeras av utlämnare.
Ange alltid ordernummer och orsak till varför du vill reklamera produkten när du kontaktar oss så återkommer vi till dig med vidare instruktioner.
En reklamerad produkt ska returneras i lämpligt emballage för att förhindra ytterligare påverkan på den.
Du har rätt att få returfraktkostnaden av en produkt betald vid ett giltigt reklamationsärende.
Gäller ärendet en tillverkningsprodukt måste vi tillsammans komma överens om en skälig ersättning, utbytesdel eller utbytesprodukt.